Біз Қазақстандағы мүгедек жандардың білім алу құқығын іске асырғанын қалаймыз.
2018 жылы біздің ұйым мүгедектігі бар балалардың білім алу құқығын қорғауда «Инклюзивті синергия» бірегей жобасын жүзеге асырды. Жоба аясында Қазақстанда алғаш рет психологиялық-медициналық-педагогикалық комиссияның, ерекше баланың білім алуына кедергі болатын ұйымның мемлекеттік қызмет көрсетулеріне ауқымды мониторинг жүргізілді.
Жобаның мақсаты: мүгедектердің құқықтары туралы БҰҰ конвенциясына сәйкес тұрғылықты жерінде білім алу мүмкіндігін құру.
Алғаш рет біздің ұйымымыз күндізгі медициналық орталықтарда, әлеуметтік мекемелерде тәулік бойы жұмыс істейтін орталықтардағы балалар үшін білім алуға қол жетімділіктің жетіспеушілігі, күрделі аурулары бар балалардың білім алуы, үйге мектепке бару пайызы туралы сенімді статистикалық мәліметтермен қамтамасыз ету мәселелерін көтерді.
Жоба аясында мүгедек балаларды қабылдау туралы нақты статистика кең талқылауға ұсынылды. Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің мәліметтері бойынша, Қазақстандағы мүгедек балалардың үштен бір бөлігі білім алуда. Бұл жалпы 86000 баланың 20000-нан аспайды. 20 мың баланың ішінде оқитын балалардың басым көпшілігі физикалық мүгедектер. Ақыл-есі кем балалар арнайы мектептерде және үйде оқиды. Күндізгі орталықтарда 70 000-нан астам бала тәрбиемен қамтылмайды.
Қазақстан Республикасының Үкіметіне негізгі ұсыныстар:
- Мүгедектігі бар балаға тұрғылықты жері бойынша білім беру ұйымын таңдау құқығын беріңіз. Балалардың үйде оқуға баруын азайту.
- Ашық және жабық түрдегі әлеуметтік қорғау мекемелеріндегі балаларға инклюзивті білім беруді қамту.